Kwaliteitsgarantie

Wij zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA). Wij voldoen aan de normen en regels van de NVGA en daarmee is de hoge kwaliteit van onze dienstverlening voor u gewaarborgd.

Wij hebben kwaliteit dan ook hoog in het vaandel staan!

Q&A

Openingstijden
Maandag: 8.30 uur - 17.00 uur
Dinsdag: 8.30 uur - 17.00 uur
Woensdag: 8.30 uur - 17.00 uur
Donderdag: 8.30 uur - 17.00 uur
Vrijdag: 8.30 uur - 17.00 uur

Telefonische bereikbaarheid
Wij streven ernaar om binnen 20 seconden de telefoon te beantwoorden. Wij hanteren geen keuzemenu en u belt met ons tegen het lokale tarief.

Reactietermijnen betreffende verzekeringsprodukten
-Informatieverzoeken over bestaande en nieuwe verzekeringen worden binnen 5 werkdagen beantwoord
-Acceptatie van nieuwe verzekeringen, wijzigingen en opzeggingen van verzekeringen worden binnen 10 werkdagen verwerkt
-Documenten behorende bij de verzekering worden, na verwerking, binnen 5 werkdagen verstrekt

Wat is een gevolmachtigd agent?
Dat is een professionele financieel dienstverlener die de bevoegdheid ('volmacht') heeft om namens een of meerdere verzekeraars of banken rechtstreeks op te treden. Een gevolmachtigd agent doet bijna alles wat een verzekeraar, hypotheekbank of financieringsmaatschappij ook doet.

Bijna, want hij draagt geen financiële risico's. Dat is wettelijk zo geregeld. Een gevolmachtigd agent heeft een eigen vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (Afm).

Een gevolmachtigd agent is een financiële dienstverlener met een belangrijke toegevoegde waarde – zijn volmacht(en). Daardoor kan hij u beter en sneller van dienst zijn.

Kan een gevolmachtigd agent ook tussenpersoon zijn?
Ja. Het eigen volmachtbedrijf wordt dan gebruikt om de advies- en bemiddelingsactiviteiten te ondersteunen. Er zijn ook gevolmachtigd agenten die met meerdere bemiddelaars samenwerken, van enige tientallen tot vele honderden. Grote volmachtbedrijven fungeren populair gezegd als financiële groothandel.

Hoe weet ik of een financieel dienstverlener een gevolmachtigd agent is?
Briefhoofd of website brengen meestal snel uitkomst. Of raadpleeg de polis: als een polis of overeenkomst is ondertekend door de financieel dienstverlener in plaats van door de verzekeringsmaatschappij of bank, hebt u vrijwel zeker te maken met een gevolmachtigd agent.

U kunt ook het register van financieel dienstverleners op www.afm.nlraadplegen; de ledenlijst van de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven vindt u op www.nvga.org.

Hoe word ik daar wijzer van?
Een financieel dienstverlener die niet alleen tussenpersoon is maar ook gevolmachtigd agent, biedt u tal van voordelen. Hij behandelt, accepteert en verwerkt aanvragen voor verzekeringen, financieringen, hypotheken of andere financiële producten volledig zelfstandig, dus zonder tussenkomst van verzekeraar of bank. Dat is sneller en efficiënter.

U loopt daarbij geen enkel risico: banken en verzekeraars zijn gebonden aan wat de financiële dienstverlener als hun gevolmachtigd agent met u heeft afgesproken.

En bij schade?
De financiële dienstverlener regelt dat als gevolmachtigd agent ook allemaal zelf. Wel zo fijn als u prijs stelt op goede, snelle en persoonlijke service zonder bureaucratische omwegen.

Een schade melden? Juist dan staan wij voor u klaar. Na een schademelding regelen wij het gehele schadeproces en nemen wij zoveel mogelijk werk uit handen.

Onze schadebehandelaars zijn 24/7 bereikbaar op het vertrouwde telefoonnummer: 013 – 594 28 28 of stuur een e-mail naar schade@mutsaerts.nl. Voor dringende zaken kunt u ook buiten kantoortijden bellen. De centrale verbindt u dan door naar een van onze schadebehandelaars. Zodra wij een schademelding hebben ontvangen nemen wij die in behandeling en houden wij u op de hoogte van de voortgang.

Hoe verloopt het proces van jouw schademelding? 

1) Schade melden
Je meldt de schade bij ons schadeteam. Dit kan per mail of telefonisch.

2) Aanleveren informatie
Afhankelijk van het soort schade hebben wij een aantal zaken nodig om de schade snel en correct af te kunnen wikkelen. Wanneer je de schade bij ons hebt gemeld krijg je van ons een e-mail waarin staat welke informatie wij van jou nodig hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan foto’s, een ingevuld schadeformulier en een inschatting van de herstelkosten. In deze mail informeren wij jou ook over zaken zoals het eigen risico. Bij niet complexe zaken kan dit ook telefonisch worden doorgenomen.

3) Schade-expert
Wanneer het om een grotere schade gaat, dient er een schade-expert ingeschakeld te worden. Wij plannen in dit geval een afspraak met een schade-expert voor jou in. Deze stelt dan het schadebedrag vast.

4) Reparateur kiezen
Vervolgens kies je de reparateur die jouw voorkeur heeft. Uiteraard kunnen wij je helpen bij het maken van de keuze voor een reparateur.

5) Eventuele uitkering schade
Als de schade is gedekt door een van je verzekeringen, dan keren wij het schadebedrag aan jou of rechtstreeks aan de reparateur uit.

Levert de gevolmachtigd agent ook maatwerk?
Of het nu gaat om het verzekeren van een auto of wagenpark, een woonhuis of fabriekscomplex, een individuele of collectieve ziektekostenverzekering, de gevolmachtigd agent is een professional die het juiste financiële product kan leveren.

De gevolmachtigd agent kan u naast standaard financiële producten van banken en verzekeraars ook maatwerk leveren in de vorm van een eigen volmachtproduct. Hij kan de prijs of voorwaarden van een standaard maatschappijproduct zelf aanpassen.

Hij kan ook een nieuw financieel product samenstellen als dat beter aansluit bij uw situatie. Boven een dergelijke polis of overeenkomst komt vaak de kantoornaam van de gevolmachtigd agent te staan.

De gevolmachtigd agent kan ook zelf een nieuw financieel product ontwikkelen en dat onder eigen merknaam op de markt brengen. Een eigen volmachtproduct is het 'huismerk' van de gevolmachtigd agent.

Hoe kan ik zien of ik een volmachtproduct heb?
Heel eenvoudig. De polis of overeenkomst is in dat geval ondertekend door de gevolmachtigd agent zelf. Dat doet hij namens een of meer verzekeringsmaatschappijen of banken. Die worden ook wel risicodragers genoemd en staan apart op de polis of overeenkomst vermeld.

Is het er meer dan één, dan wordt hun aandeel vermeld. Bij verzekeringen bijvoorbeeld: 50% verzekeringsmaatschappij X, 30% verzekeringsmaatschappij Y en 20% procent verzekeringsmaatschappij Z.

Is een volmachtproduct even goed als een maatschappijproduct?
Ja. De risicodragers zijn immers altijd bekende maatschappijen. Bij uw aanvraag, polisbeheer en schadeafwikkeling hebt u echter maar met één vertrouwde dienstverlener te maken: de gevolmachtigd agent.

Moet ik een gevolmachtigd agent extra betalen voor zijn diensten?
Nee. Gevolmachtigd agenten nemen verzekeraars en banken veel werk uit handen. Daarvoor ontvangen zij van deze partijen een aparte vergoeding. U betaalt niets extra's.

Deze aparte vergoeding is alleen bestemd voor de volmachtwerkzaamheden. Verricht de gevolmachtigd agent ook andere diensten, zoals advisering en bemiddeling, dan wordt hij daarvoor op dezelfde wijze betaald als andere tussenpersonen.

Dat kan via de premie, een vaste service fee, een uurtarief of op abonnementsbasis. Vraag uw gevolmachtigd agent naar zijn Dienstenwijzer of Dienstverleningsdocument. Daarin leest u alles over zijn dienstverlening en honorering.

Hoe onafhankelijk is de gevolmachtigd agent?
De gevolmachtigd agent heeft een volmacht van één tot soms tientallen verzekeraars en banken. Daar kan hij zelfstandig voor optreden. Maar hij is niet verplicht om financiële producten onder te brengen bij de partijen waarvan hij een volmacht heeft.

Wel zal hij in beginsel kiezen voor een volmachtproduct als dat voor u passend is, omdat hij de dienstverlening aan u dan helemaal in eigen hand heeft.

Kan ik veilig in zee gaan met een gevolmachtigd agent?
Zeker! Een gevolmachtigd agent voldoet volledig aan de eisen die door de Autoriteit Financiële Markten (Afm) zijn gesteld. Bovendien stellen banken en verzekeraars die een volmacht aan een financieel dienstverlener verlenen nog eens extra voorwaarden van vakbekwaamheid, transparantie en integriteit.

De meeste gevolmachtigd agenten zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA) die eigen kwaliteitsnormen hanteert.
Kijk op www.nvga.org.

Alle gevolmachtigd agenten zijn aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, postbus 93257, 2509 AG Den Haag of kijk opwww.kifid.nl.

Heeft uw klacht betrekking op een zorgverzekering dan kunt u terecht bij Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ), postbus 29, 3700 AG Zeist, www.skgz.nl.

Conflictsituaties Volmacht
Vanwege de nauwe band tussen bemiddelaar en gevolmachtigd agent is het mogelijk dat er conflictsituaties ontstaan tussen deze beide vormen van dienstverlening. Middels een procedure wordt in een mogelijke conflictsituatie gehandeld zodat het belang van de klant en de verzekeraar gewaarborgd zijn.

Fraudeprocedure
Onze fraudeprocedure kunt u vinden in het fraudeproceduredocument.

Doelgroepenomschrijving
In de volgende documenten vind u onze doelgroepenomschrijving:
Doelgroepomschrijving particulieren
Doelgroepomschrijving zakelijk